محل تبلیغات شما

دره هملون (بهشت گمشده) در فاصله حدود 35 کیلومتری شمال شرق تهران و در حدفاصل بین دو روستای میگون و شمشک واقع است. گفته میشود که این محل بهدلیل وجود سوراخها و غارهای متعدد در طول دره، ابتدا "همه جا لانه" یا "همه لانه" نام گرفته و سپس به مرور زمان به "هملون" تبدیل شده است.رودخانه هملون از ارتفاعات و کوههای مشرف به دره هملون سرچشمه گرفته و در طول مسیر با پیوستن چشمههای متعدد به آن در نهایت به رودخانه شمشک ملحق میشود.

برنامه راس ساعت 9 شروع شد و پس از عبور از مسیر زیبای دره به دشت وسیع و زیبای هملون رسیدیم.راس ساعت 10 به صرف صبحانه مشغول شدیم و منطقه به حدی زیبا بود که همه محو تماشای زیباییهای اطراف شده بودیم.پس از صبحانه جهت چیدن قارچ و سبزیجات کوهی سمت راست دره را پیموده و به منطقه ای رسیدیم که گروه پراکنده شده و هرکس برای خودش در حال چیدن سبزیجات کوهی بود.این کار حدود یک ساعت طول کشید.هوا دیگه رو به بارش باران بود که لیدر اعلام کرد که سریعا برگردیم و گروه همه راس ساعت یک برگشتیم و حدود ساعت دو پایین بودیم و حدود ساعت سه و نیم تهران میدان انقلاب و پایان برنامه زیبای دشت هملون.